Alla inlägg under maj 2010

Av Angelica - 31 maj 2010 11:55

Igår söndag var vi ute på Huvudstadens Golfanläggning och killarna spelade på Lindös Ängsbana, det var strålande sol och jag Elisabet (som också är gravid) gick återigen med som caddies 18 hål. Det hade varit kul att kunna spela själv men när man blir trött av att gå 18 hål UTAN att spela så...är det ju inte riktigt ok...hoppas på att kunna spela några hål i slutet av säsongen varje fall, hoppas hoppas. Eller så kommer jag att bli grymm på att putta under denna säsongen för det kanske är det som går att göra på övningsområdet i slutet av sommaren...


  

Av Angelica - 28 maj 2010 14:54

Idag har jag lunchat med en av mina SATS kompisar Helena & hennes Signe 1 1/2 år på Långängens Gård här på Lidingö, ett supermysigt ställe, en röd liten stuga mitt ute i grönområdet. Det var en skön utomhuslunch med hönor, lamm & lekplats. Signe & Helena tyckte detta var ett toppenställe & det är det verkligen...kan varmt rekommendera att åka dit.


Det roliga är att Signe ska få ett syskon i slutet av sommaren såååå...det blir förhoppningsvis så att jag & Helena "hänger" ihop en hel del till hösten. Det ser jag fram emot, Helena är en frisk fläkt & rolig att umgås med. Vi kommer att peppa varandra att "komma tillbaka" till våran gamla fina form efter graviditeter & förlossningar & allt. Tack SATS för att jag lärde känna Helena genom er!


 

   

Av Angelica - 28 maj 2010 10:20

Igår träffade vi Mattias bror Tomas, AnnaLena och deras döttrar Viktoria & Josefine på Fridays i Kungsan för en liten matbit.


 

Se så fint dom "posar" till kameran...

Av Angelica - 27 maj 2010 10:00

Ja vad ska "den" heta??? Vi har verkligen namnproblem. Det är ju hur svårt som helst och vi växlar mellan olika namn hela tiden..."den" ska ju ändå ha detta namn hela sitt liv och det ska funka lite överallt.


Tjejnamnen som vi nu har på vår senaste lista är:
Alice
Julia
Agnes
Ebba
Filippa
Linnea
Ella
Olivia
Ida
Isabell
(vi kanske får ta alla namnen?!)

Killnamnen som vi nu har på vår senaste lisa är:
Lucas
Hugo
Oliver
Vincent
Emil
(som ni märker så har vi inte så många killnamn...alltså ännu svårare)


????????????????????????????????????

Av Angelica - 24 maj 2010 12:01

Ja det är sant...har börjat samla lite vätska i händerna, värst i vänstra handen så fingrarna domnar bort och värker, mest på natten & då är det inte så lätt att sova så därför var det dags att inhandla ett snyggt handledsskydd på Apoteket.

Detta är en helt vanlig gravid-"krämpa" som brukar dyka upp i 5-6 månaden tydligen, jag är lyckligt lottad som får det i vecka 38   Förhoppningsvis försvinner det när "Smurfen" har kommit ut & fingrarna blir lite mer normala igen. Tur att jag inte har sådär mycket vatten i resten av kroppen...vad köper man då på Apoteket ha ha ha? Kroppsstrumpa i beige med kardborreband i sidan?


 

Av Angelica - 24 maj 2010 11:55

...på träden utanför vårat hus & balkong...26 april --> 24 maj 2010:


26 april




24 maj

   

Av Angelica - 24 maj 2010 11:23

I fredags åkte vi (Mattias & jag) till Trosa med Jimmy, Andreas, Elisabeth & Johan för att påbörja säsongens golfturnering..."problemet" i år var ju bara att både Elisabeth & jag är liiiiite för stora för att svinga en golfklubba just nu så vi agerade mer caddies & stöd än motspelare i tävlingen. Elisabet som förlorade förra året var arrangör för den lilla trippen till Trosa. Vi bodde på Trosa Stadshotell som var ett riktigt höjdarhotell, så myigt & dom serverade smarrig 4-rätters middag på kvällen (mums).

Tack Elisabet för en riktigt mysig & bra tripp till Trosa!


Trosa kanal


Den mysiga utegården på Trosa Stadshotell!



 

Såhär skönt hade vi det i solen :)     

Och här agerade vi alltså caddies i år MEN nästa år är vi tillbaka igen... 


Av Angelica - 20 maj 2010 16:23

Dagen började som vanligt (känns det som) med frukost på balkongen i den varma solen, slumrade nästan till efteråt för att det var så skönt. Messade Kerstin (på mitt jobb) för att hon fyller år idag (GRATTIS GRATTIS, hoppas att dom har firat dig riktigt mycket på jobbet idag) och sedan läste jag tidningen tills det var dags att göra sig iordning för att åka till Danderyd och Stockholms Golfklubb. Sandra jobbar ju på   så jag fick en rundvandring på hennes arbetsplats och sedan bjudlunch uppe på golfklubben i solen (tack för det Sandy), riktigt härligt & kul att träffa Sandra, det var läääääänge sedan tyvärr! Hoppas att det blir mer framöver när jag kommer att "jobba hemifrån".


Sedan var det hemåt för att ladda inför hockeymatchen mellan Sverige & Danmark, Mattias kommer såklart hem tidigare från jobbet idag för att kunna kolla...

Ovido - Quiz & Flashcards